Τα τελευταία χρόνια η γλυκομαννάνη κερδίζει έδαφος ως ο ιδανικός φυσικός σύμμαχος στη μάχη για την απώλεια βάρους. Πρόκειται για μία φυσική υδατοδιαλυτή φυτική ίνα που προέρχεται από τη ρίζα του φυτού konjac.

Χρησιμοποιείται συχνά ως πρόσθετος πηκτικός παράγοντας από τη βιομηχανία τροφίμων ενώ είναι εκπληκτική η ικανότητα της να απορροφά νερό. Ακόμα και μια μικρή ποσότητα γλυκομανάης σε ένα ποτήρι νερό είναι αρκετή για να το μετατρέψει σε μορφή τζελ. Αυτή ακριβώς η ιδιότητα είναι που την καθιστά αποτελεσματική στη απώλεια βάρους.

Με ποιόν τρόπο συμβάλλει στην απώλεια βάρους;

Έχει την δυνατότητα να επιβραδύνει την γαστρική εκκένωση, δεδομένου ότι διογκώνεται στο στομάχι, δημιουργώντας  αίσθημα κορεσμού, και κατά συνέπεια  τη μείωση της πρόσληψης τροφής στο επόμενο γεύμα. Ακόμα:

  • Έχει ελάχιστες θερμίδες
  • Όπως όλες οι φυτικές ίνες μειώνει την απορρόφηση πρωτεϊνών και λιπών.
  • Συντηρεί τα καλά βακτηρία του εντέρου τα οποία έχουν την ιδιότητα να διασπούν τις βραχείες αλυσίδες λιπαρών οξέων και με αυτό τον τρόπο να αποτρέπουν  την εναπόθεση λίπους. 

Λόγω της δομής της δεν διασπάται από τον σίελο και την παγκρεατική αμυλάση πράγμα που της επιτρέπει να φτάσει αμετάβλητη στο παχύ έντερο, όπου εκεί θα υποστεί ζύμωση από τα διάφορα βακτήρια που το αποικούν.

Αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα

Είναι αρκετές οι εργαστηριακές μελέτες οι οποίες έχουν ασχοληθεί με τα οφέλη της γλυκομανάνης στην απώλεια βάρους.

Στην πιο πρόσφατη από αυτές συμμετείχαν 176 υγιείς αλλά υπέρβαροι ενήλικες οι οποίο ακολουθούσαν μια διατροφή χαμηλή σε θερμίδες και στους οποίου χορηγήθηκε είτε εικονικό σκεύασμα (placebo) είτε η  γλυκομαννάνη (τυχαία διαλογή). Όσοι έλαβαν γλυκομανάνη είχαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Σύμφωνα με άλλες έρευνες τα αποτελέσματα των οποίων συγκλίνουν με τα παραπάνω φάνηκε πως η γλυκομαννάνη επέφερε απώλεια κιλών σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ανθρώπους όταν λαμβανόταν συστηματικά πριν το γεύμα. Το συμπέρασμα είναι  πως η γλυκομαννανη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική όταν συνδυάζεται με μια διατροφή χαμηλής πρόσληψης θερμίδων.

Άλλα Οφέλη

Η γλυκομαννάνη φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην μείωση των καρδιαγγειακών παθήσεων και τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σε περαιτέρω ανάλυση 14 μελετών φάνηκε ότι η κατανάλωση γλυκομαννάνης μπορεί να:

  • Μειώσει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα (κατά 7,4mg/dL)
  • Συμμετάσχει στην ρύθμιση τω επιπέδων των λιπιδίων ( Μείωση της συνολική χοληστερόλη κατά 19mg/dL, της LDL χοληστερόλης κατα 16 mg/ dL και τα τριγλυκερίδια κατά 11 mg/dL)
  • Συμμετάσχει στην βελτίωση της φλεγμονώδους νόσου του εντέρου
  • Αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας